Valkia – Suomen juhlavuoden maljajuoma

Pernod Ricard Finlandin ja Packdesign ID:n yhteistyönä luotiin uusi brändi, Valkia, juhlistamaan Suomen 100-vuotista itsenäisyyttä. Puolikuiva, hennon mustikkainen Valkia-kuohuviini on kehitetty ja valmistettu Pernod Ricard Finlandin Turun tehtaalla ja se on Suomen juhlavuoden itseoikeutettu maljajuoma.

– Intohimo ja tunne näkyivät koko suunnittelutyössä aivan alusta saakka. Lopputulos on upea – tyylikkään suomalainen ja juhlava. 100-vuotiaan Suomen arvoinen!

Salla Kasula-Sainio, Markkinointipäällikkö, Pernod Ricard Finland Oy

Valkia kuohuviini graafinen suunnittelu

Puhdaslinjainen ja pelkistetty design

Valkian tyylikäs pakkausilme edustaa Suomessa valmistettua tuotetta ja suomalaista designia parhaimmillaan. Pakkaussuunnittelun avulla brändin ydin kiteytettiin visuaaliseen muotoon, joka on erottuvuudellaan ja houkuttelevuudellaan siivittänyt uuden brändin lentoon tavalla, jota kukaan ei osannut odottaa.

– Valkian kohdalla pakkausdesignin rooli korostuu ja sillä on ollut merkittävä vaikutus tuotteen menestyksessä. Packdesign ID:n suunnittelijat ovat ammattitaitoisia ja heillä on vahva visuaalinen silmä, johon voi aina luottaa.

Heidi Pekkala, Brand Manager, Pernod Ricard Finland Oy

Valkia kuohuviinin markkinointimateriaalia

Vahva brändi-ilme

Nimen ja pakkaussuunnittelun lisäksi uudelle tuotteelle suunniteltiin kokonaisvaltainen visuaalinen brändi-ilme, jota voidaan soveltaa monipuolisesti kaikkiin markkinoinnin materiaaleihin.

Valkia kuohuva glögi pakkaussuunnittelu

Valkian menestyksen siivittämänä markkinoille tuotiin myös trendikäs kuohuviiniglögi, Valkia Kuohuva Glögi. Pakkaussuunnittelussa hyödynnettiin Valkiasta tuttua omaleimaista ja tyylikästä designlinjausta, joka rakentaa tuotteelle vahvaa erottuvuutta myymälän hyllyssä.

MUITA VASTAAVIA TÖITÄ