Pakkaustuntija Packdesign ID
LV brändin designuudistus Pakkaus-lehdessä
PAKKAUSSUUNNITTELU, BRÄNDIUUDISTUS, ARTIKKELIT | 5.11.2019

Pakkauksella brändi rakennetaan – LV-designuudistus Pakkaus-lehdessä

LUE ARTIKKELI KOKONAISUUDESSAAN PAKKAUS-LEHDEN NUMEROSSA 7/2019! (PDF)
Lue artikkeli Pakkaus-lehden sivuilla

Packdesign ID:llä oli ilo toimia Bernerin designkumppanina LV:n designuudistuksen yhteydessä. Uudistuksen taustalla oli brändityö, jonka yhteydessä LV-brändin vahvuuksia ja kehitysmahdollisuuksia tutkittiin ja ydinviestejä terävöitettiin. Pakkaukset tarjosivat merkittävän kanavan, jonka kautta kertoa uudistuneesta, erottuvasta ja houkuttelevasta brändiviestistä entistä laajemmalle kohderyhmälle.

– Pakkaus on erittäin tärkeä brändinrakennuksen väline, painottaa Brand Manager Sanni Väinölä Berner Oy:stä: Kun brändiä kehitetään eteenpäin ja ydinviestejä tarkennetaan, tulee sen näkyä vahvasti myös pakkausilmeessä. Kun pakkauksen halutaan tukevan brändinrakennusta, on tärkeää, että koko pakkauskommunikaatio on ammattitaidolla ja asiantuntemuksella rakennettu. Siksi kumppaniksi brändi- ja pakkausuudistukseen valikoitui brändiä rakentavaan pakkaussuunnitteluun erikoistunut designtoimisto.

Asiakkailta on tullut uudistuksesta todella positiivista palautetta ja uudesta ilmeestä pidetään paljon. Vaikka uudistus vanhaan verrattuna on merkittävä, nähdään uuden designin istuvan brändiin täydellisesti ja olevan erittäin LV:n näköinen: brändin ydin on uudistuksessa onnistuttu säilyttämään.