Perinteikäs Lemon Juice & Glycerine -brändi uudistui pakkaukset edellä
Nimestään huolimatta supisuomalainen LJG on pitkäikäinen, tunnettu ja luotettu ihonhoitobrändi, jota kaikki muistavat ”jo äitinsäkin” käyttäneen. Brändi uudistettiin pakkausdesign edellä: uudistuksessa tavoiteltiin parempaa myymälätoimivuutta ja ennen kaikkea parempaa tuotteiden keskinäistä erottuvuutta tinkimättä kuitenkaan yhtenäisen brändi-ilmeen voimasta. Ennen kaikkea uuden ilmeen tuli olla moderni, raikas ja iloinen – kuten LJG itsekin.
Uusi sitruunaisempi ilme
Brändin ytimessä ja tarinassa oleva sitruuna nostettiin logouudistuksen yhteydessä ensimmäistä kertaa näyttävästi lähemmäs logoa. Näin kokonaan uuden muotoinen, erottuva ja ”sitruunainen” logon ja kuvan yhdistelmä toimii entistä voimakkaampana brändin tunnisteena läpi kaikkien eri pakkausmuotojen.
Visuaalinen tehokkuus ja laadukkuus tasapainossa
Myymälätoimivuuden kannalta tehokas pakkausviestintä on yksinkertaista ja selkeää, mutta toisaalta laadukkaan mielikuvan rakentaminen vaati myös huolellisesti valikoituja yksityiskohtia. Packdesign ID suunnitteli uudelle LJG-tuoteperheelle tehokkaasti viestivän ja yksityiskohdiltaan viimeistellyn ilmeen, jossa eri tuoteryhmien ja tuotevarianttien erot pääsevät selkeästi esille brändikokonaisuuden kuitenkaan kärsimättä.
Kuvituksilla yksityiskohtia ja mielenkiintoa
LJG brändin ydin, sitruuna, tuotiin mukaan pakkauksiin myös hienovaraisina kuvituksina – Packdesign ID:n oma kuvittaja työsti jokaiselle tuotevariantille oman tuoksusta tai raaka-aineesta kertovan kuvituksensa joka viimeisteli visuaalisen kokonaisuuden. Jokainen kuvitus suunniteltiin ja piirrettiin puhtaaksi pakkausten painatustekniset edellytykset huomioiden, mikä mahdollisti laadukkaan lopputuloksen myös itse painotyössä.
Yksi tuote vai monta tuotetta?
Ennen uudistusta kuluttajat kyllä tunsivat LJG:n Perinteisen käsivoiteen, mutta sarjan muut tuotteet eivät olleet erottuneet riittävästi myymälän hyllyssä. Packdesign ID:n tekemän pakkausuudistuksen jälkeen myymälän hyllystä löytyvät helposti niin erilaiset käsivoiteet kuin neste- tai vaahtosaippuatkin. Pakkausuudistus toi näin eri tuotteet kuluttajan tietoisuuteen. LJG tuoteperhe on myös laajentunut jalkatuotteisiin.
Lahjaksi sitruunan tuoksua
Uusia LJG-tuotteita on myös helppo ostaa lahjaksi uudessa ja näyttävässä sitruunaisessa lahjapakkauksessa jossa on myös sievä kantokahva. Packdesign ID suunnitteli lahjapakkaukselle rakenteen ja visuaalisen ilmeen, joka tuo brändille lisää näkyvyyttä ja houkuttelee myymälässä.