LV kosmetiikkapakkauksia

Uusi raikas brändi- ja pakkausdesign

Designuudistuksen taustalla on mittava brändityö, jonka yhteydessä LV-brändin vahvuuksia ja kehitysmahdollisuuksia tutkittiin ja ydinviestejä terävöitettiin. Brändityön yhteydessä uudeksi ydinviestiksi kiteytyi “Vähemmän on juuri sopivasti” , minkä haluttiin jatkossa näkyvän kaikessa brändin kommunikaatiossa. Packdesign ID auttoi Berneriä tuomaan uuden ydinviestin brändi- ja tuoteilmeeseen pakkaussuunnittelun avulla. Uuden designin kautta brändi näyttäytyy houkuttelevana, kiinnostavana ja modernina entistä laajemmalle kohderyhmälle.

– Me haimme designia, joka sopii brändille ja on uuden näköinen vielä muutaman vuoden kuluttua. Olemme saaneet uudesta ilmeestä todella positiivista palautetta asiakkailta. Design on erittäin LV:n näköinen ja tunnistettava, ja silloin muutos on mielestäni onnistunut!

Sanni Väinölä, Brand Manager, Berner Oy

Yli 50-vuotta sitten palasaippuasta alkunsa saanut LV-tuoteperhe tarjoaa tänä päivänä puhtauden ja hyvinvoinnin tuotteet kaikille kuluttajille, jotka haluavat välttää ylimääräisiä ainesosia itsensä ja ympäristön – myös muiden ihmisten – hyvinvointia ajatellen, ja ne sopivat hyvin myös herkkäihoisille.

LV logon uudistus

LV ihon- ja hiustenhoito

Uutta pakkausdesignia hallitsee vahva ympyräelementti, joka viestii sekä harmoniaa että liikettä kertoen eteenpäin suuntaavasta, modernista ja dynaamisesta brändistä. Myös LV-logo uudistettiin hienovaraisesti pakkaussuunnittelun yhteydessä heijastamaan brändin nykyisiä arvoja.

Vahva designelementti toimii pakkaussuunnittelussa yhtenäisyyttä luovana visuaalisena tunnisteena ja katseenvangitsijana myymälässä..

LV pakkausuudistus

…ja mahdollistaa tuotekokonaisuuden ryhmittelyn värien avulla ilman, että brändin tunnistettavuus tai pakkauskokonaisuuden visuaalinen linjakkuus siitä kärsii. Aiemmin sinivoittoiseen sarjaan tuotiin pakkaussuunnittelussa tuotekategoriakohtaisia värejä. Näin samaan pak- kauskokoon ja –muotoon pakatut tuotteet eivät sekoitu toisiinsa kotonakaan. Tuotekokonaisuutta ryhmittelevät värit helpottavat navigointia myös kaupan hyllyllä.

LV hiuskiinne ja muotovaahto pakkaussuunnittelu

Vahva designelementti sallii myös muuntelun: pakkaussuunnittelussa tuotiin hiustenhoitotuotteiden ilmeeseen lisää mielenkiintoa ja tuoteryhmähenkeä visuaalista tunnistetta varioimalla.

Tuoteviestit on rakennettu pakkaussuunnittelussa hallitun selkeiksi siten, että myös tyhjällä tilalla on oma roolinsa: rauhallinen ja viimeistelty design, jossa eri elementit ovat harmoniassa keskenään on linjassa tuotteiden kanssa, joissa ei ole mitään ylimääräistä, mutta silti kaikki tarpeellinen. Huolella rakennettu kommunikaatiohierarkia auttaa oikean tuotteen löytämisessä ja tärkeimmät tuoteargumentit nousevat pakkauksista selkeästi esille.

– On ollut hienoa tehdä töitä brändi- ja pakkaussuunnittelun ammattilaisten kanssa, jotka ovat keskittyneet pakkauskommunikaatioon. Mielenkiintoisia designeja on toki mahdollista löytää, mutta se, että pakkaukseen on rakennettu kommunikaatiohierarkia ja kaikki elementit balanssiin, vaatii ammattitaitoa ja paneutumista. Luotettava kumppani, jonka kanssa oli myös hauskaa ja helppoa työskennellä. Voin mielelläni suositella tätä porukkaa, joiden intohimo on kehittää pakkauksia ja pakkausdesignia.

Sanni Väinölä, Brand Manager, Berner Oy

Uusi pakkausdesign LV pyykinpesutuotteille

LV Pyykinpesu

Pyykinpesutuotteiden pakkaussuunnittelussa on brändin lisäksi vahvistettu tuotteiden kilpailukykyä tuoteryhmässä viestimällä pakkausilmeissä tehokkuutta: herkkäihoisellekin sopivat hajusteettomat tuotteet pesevät pyykin hohtavan puhtaaksi!

MUITA VASTAAVIA TÖITÄ