Brändinäkyvyys ja -erottuvuus uudelle tasolle
Packdesign ID auttoi Sanoma Pro:ta brändin vahvistamisessa pakkaussuunnittelun keinoin. Asiakkaan toiveen mukaan konseptoitiin opettavalle ja viihdyttävälle lasten tuotesarja Oppi&Ilolle uusi, informatiivisuutta ja houkuttelevuutta lisäävä visuaalinen linjaus, joka nostaa brändin tehokkaasti esille myymälän hyllystä.
– Yhteistyö PackdesignID:n kanssa oli sujuvaa ja miellyttävää. He ymmärsivät täysin tarpeemme ja paneutuivat asiaan huolella. Uudistus toi tuotteillemme yhtenäisen, erottuvan brändi-ilmeen! Uudet elementit myös helpottavat ostamista.
Lotta Jansén
Kustannuspäällikkö, Oppi & Ilo
Näyttävä ja monipuolinen uusi logo
Oppi&ilo-sarjan uusi Viirilogo erottuu selkeästi pakkauksesta yhdistäen eri tuotteet yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Näin erilaiset lautapelit, puuhakirjat, tekemiskorttipakat kuin kysymyskortitkin näyttäytyvät selkeästi samaan brändiin kuuluvina tuotteina.
Pakkauksen informatiivisuuden parantaminen
Pakkaussuunnittelussa Viirilogon rinnalle kehitettiin Infopalkki, joka kokoaa tärkeimmät perustiedot selkeäksi ja helposti löydettäväksi kokonaisuudeksi. Infopalkki auttaa kuluttajaa tuotteen valinnassa toimien samalla itse logon rinnalla brändinäkyvyyden tehostajana. Pelipakkausten kanteen tuotiin lisäksi kuvia itse pelivälineistä ja -laudasta luomaan mielenkiintoa ja houkuttelevuutta.
Ohjeisto varmistamaan yhtenäinen brändilinjaus
Packdesign ID valmisti uudesta brändilinjauksesta ohjeiston, jonka avulla varmistetaan, että brändin uusi ilme säilyy yhtenäisenä ja johdonmukaisena. Ohjeisto on selkeä ja helppokäyttöinen tarjoten välineet brändin ja pakkausten graafisen ilmeen ylläpitoon.
Myös tausta tarkasteluun
Pakkausten taustat suunniteltiin huolella yhtenäisiksi ja informatiivisiksi siten, että ne rakentavat brändin visuaalista kokonaisuutta ja tarjoavat kuluttajalle tärkeää informaatiota itse tuotteesta. Eri oppimisalueiden värit yhdessä informatiivisen taulukon kanssa helpottavat kuluttajaa tuotteen valinnassa: yhdellä silmäyksellä voi nähdä, mitä taitoja peli tai kirja kehittää, ja minkä ikäiselle lapselle se on suunnattu.
Visuaalinen myymäläanalyysi™
Uusien designien kehitystyössä hyödynnettiin Packdesign ID:n omaa, pakkaussuunnittelutyöhön kehitettyä Visuaalista Myymäläanalyysiä™ , jonka lisäksi projektissa tehtiin asiakkaan tarpeisiin räätälöity haastattelututkimus.
Lue myös mitä aiheesta kirjoittaa Packnews.fi: Lasten tuotesarjalle vetävä ilme ja pakkaus