Pakkaussuunnittelu kiteyttää brändin ytimen ja viestii vastuullisuutta

– Brändiimme perehtynyt yhteistyökumppani auttoi meitä luomaan kokonaisuuden, jossa brändimme ydin on onnistuttu säilyttämään ilman kompromisseja. Ydinargumentit, puhtaus ja hyvinvointi, ovat läsnä vahvoina myös uudessa tuotesarjassamme.

Sanni Väinölä, Brand Manager, Berner Oy

Bernerin uuden LV Oat -hyvinvointisarjan design kehitettiin kokonaisvaltaista pakkaussuunnittelua hyödyntäen. Rinnan graafisen ilmeen suunnittelun kanssa toteutettiin Packdesign ID:n pakkauskartoitus, joka auttoi tarkastelemaan eri pakkausratkaisuja avoimesti, ennakkoluulottomasti ja materiaaliriippumattomasti, sekä löytämään vaihtoehtoja, jotka ovat linjassa brändin ydinargumenttien ja yrityksen vastuullisuustavoitteiden kanssa.

pakkaussuunnittelu LV Oat

Vähemmän on juuri sopivasti – myös pakkauksissa

LV-brändin ytimessä on ajatus tuotteista, jotka eivät sisällä mitään ylimääräisiä ainesosia kuten hajusteita tai väriaineita ja siksi ne kuormittavat vähemmän paitsi ihoa, myös ympäristöä. Tämä brändin ydinajatus on kantavana voimana myös sarjan pakkaussuunnittelussa – vähemmän on juuri sopivasti, myös pakkauksissa.

Uutta rohkeaa ajattelua

Uuden apteekkisarjan pakkausten suunnittelussa pussipakkaus tuodaan suoraan käyttöpakkaukseksi mm. vartalo-, kasvo- ja käsivoidetuotteisiin sen sijaan, että se toimisi ainoastaan täyttöpakkauksena, josta itse sisältö siirretään erilliseen käyttöpakkaukseen. Pussi käyttöpakkauksena nähdään nyt ensimmäistä kertaa Suomen apteekeissa.

Tuotesarjan pakkaussuunnittelu edustaa kokonaisuudessaan uutta rohkeaa ajattelua, jossa sarjan pakkaukset muodostavat elävän ja päivittyvän kokonaisuuden, joka hyödyntää aina uusimpia pakkausratkaisuja ennakkoluulottomasti ja kilpailukentässään erottuvasti.

Vähemmän materiaalia

Kevyt pussipakkaus sisältää noin 50% vähemmän materiaalia perinteiseen kosmetiikkatuubiin verrattuna. Pussien rinnalla tuotesarja hyödyntää lisäksi 100 % kierrätysmuovista valmistettuja pulloja. Kaikki pakkaukset lajitellaan muovinkeräykseen, mistä kerrotaan selkeästi osana painettua pakkauskommunikaatiota.

Viimeistä tippaa myöten – ei tuotehävikkiä

Pussipakkaus säästää tilaa myös roskapussissa minkä jokainen kohtaa hyvin konkreettisesti osana omaa arkipäivää. -Tänä päivänä erottamaton osa tuotteen kuluttajakokemusta onkin myös pakkauksen hävittäminen. Vahvana hyötynä kuluttajalle on myös se, että tuotesisältö saadaan käyttöön viimeistä tippaa myöten.

Brändin ydin kiteytyy pakkaussuunnittelussa

Kokonaisvaltaisessa pakkaussuunnittelussa graafinen design yhdistyy fyysisen pakkauksen ominaisuuksien tarkasteluun ja kehittämiseen niin, että kaikki pakkauksen ominaisuudet saadaan valjastetuiksi kiinteäksi osaksi brändiviestintää.

Uusi LV -hyvinvointituotesarja yhdistää innovatiivisesti luonnon omia supervoimia ja sen ytimessä on neljä erityistä tuoteominaisuutta mikä ohjasi myös designelementtien suunnittelua. Uuden sarjan designkonsepti rakennettiin henkimään raikkautta ja hyvinvointia, sekä kertomaan tuotteista pakkausten huolella rakennetun viestihierarkian avulla.

– Packdesign ID:n suunnittelijoilla on pitkä kokemus suunnittelusta apteekkikanavaan ja he auttoivat meitä tarkastelemaan pakkausviestien ja pakkaussuunnittelun toimivuutta myös tässä erityisessä ympäristössä.

Sanni Väinölä, Brand Manager, Berner Oy

MUITA VASTAAVIA TÖITÄ