Voimaa luonnosta – pakkausuudistus Herbina-hiustuotteille
Kotimainen Herbina on monille tuttu kauneudenhoidon merkki, joka saa voimansa ja inspiraationsa luonnosta. 100% vegaanisia Herbina-tuotteita ja niiden pakkauksia kehitetään jatkuvasti paremmiksi, mistä haluttiin nyt viestiä kuluttajille tekemällä näyttävä pakkausuudistus.
Pakkausuudistuksessa Herbinalle haluttiin löytää uusi, brändille sopiva visuaalinen pakkauskonsepti, joka tuo tuotteet esille myymälän hyllystä erottuvasti, kiinnostavasti ja kohderyhmää puhutellen. Pakkausten kommunikaatiohierarkiaa haluttiin samalla terävöittää siten, että keskeiset tuoteargumentit ja tuotteiden väliset erot nousevat selkeästi esille.
Hiustenhoito – moderni, raikas ja luonnollinen
Herbina hiustenhoitotuotteiden pakkausuudistuksessa tuotteille luotiin moderni ja raikas visuaalinen ilme, jossa Herbina-logo ja tuoteargumentit pääsevät oikeuksiinsa. Orgaaniset muodot ja tyylitelty lehtikuvio muistuttavat tuotteiden luonnollisesta alkuperästä trendikkäästi ja kiinnostavasti. Kirkkaat värit sekä yksinkertaistetut raaka-ainekuvitukset tekevät ilmeestä raikkaan ja leikkisän. Myös pullojen materiaalin muuttuminen 100% kierrätysmuoviin nostettiin uudessa ilmeessä esille osana visuaalista konseptia.
Muotoilu – tehokkuus esiin pakkausuudistuksessa
Muotoilusarjan pakkausuudistus on hoitotuotteiden tapaan orgaanisten muotojen ja raikkaiden värien juhlaa, mutta tuotteiden tehokkuutta korostaen. Pääosaan on nostettu keskeisin tuotehyöty, joka on pakkauksessa näyttävästi esillä. Se erottelee selkeästi ja yhdellä silmäyksellä toisistaan eri tarkoituksiin sopivat tuotesarjat – yksi tarjoaa volyymia, toinen tekstuuria, kolmas on täysin hajusteeton.
Muotoilutuotteissa siirryttiin pakkausuudistuksen yhteydessä vihreään ponnekaasuun, joka vähentää jopa 90% ponnekaasun aiheuttamista CO2-päästöistä – myös tämä kommunikoidaan selkeästi kuluttajille pakkausten informaatiohierarkian avulla.