
Brändi esiin ja kuluttajien mieliin
Pappagallon uudistamisen tavoitteena oli nostaa brändi uudella ja raikkaalla tavalla esiin entistä kilpaillummassa tuotekategoriassa, tehostaa sen erottuvuutta ja houkuttelevuutta sekä nostaa tärkeimmät brändi- ja tuoteargumentit kuluttajan tietoisuuteen. Packdesign ID auttoi Makua Foodsia Pappagallon brändi-ilmeen kehittämisessä ja pakkausten myymäläerottuvuuden parantamisessa.
– Packdesignin kanssa tunnen brändimme olevan hyvissä käsissä. Pappagallon ilme uudistettiin täysin logoa myöten tuoden siihen hyväntuulista leikkisyyttä sekä pakkauksiin erottuvuutta väreillä ja makukuvituksilla – tunnistettavuus säilyttäen.
Inkeri Pihlajisto,
Product Manager, Makua Foods Oy

Myymälätoimivuus fokuksessa
Pakkaus on Pappagallo-brändille tärkeä media ja sen myymälätoimivuus kriittistä. Uusi visuaalinen ilme nostaa tuotteet kuluttajan näkyville totuuden hetkellä myymälässä tuotteita valitessa: jäätelö on usein heräteostos, jonka valinta tapahtuu vasta kaupassa. Pakkaussuunnittelun taustatyönä hyödynnettiin Packdesign ID:n kehittämää Visuaalista myymäläanalyysiäTM, jonka avulla hankitaan tietoa visuaalisista erottuvuustekijöistä ja arvioidaan pakkausten erottumiskykyä myymälässä.

Herkullisia makuja
Jäätelö on iloinen asia, ja tätä iloisuutta hehkuu myös uusi brändi- ja pakkausilme. Se erottuu kaikista muista jäätelöbrändeistä pirteän keltaisella värillään ja leikkisällä logotyypillään. Herkullisista mauista kertovat jokaista makua varten huolella viimeistellyt makukuvitukset.

Jäätelö vai sorbetti? Kannesta sen tunnistat – kuluttaja arvostaa ostamisen helppoutta
Jäätelötuoteryhmässä pakkausten tulee toimia myymälässä niin kylmäkaappien hyllyillä kuin pakastealtaassa. Brändin ja tuotteen tulee olla helposti löydettävissä ja eri tuotetyyppien on erotuttava selkeästi toisistaan. Kokonaisvaltainen pakkaussuunnittelu ja tiivis yhteistyö asiakkaan sekä pakkausvalmistajan kanssa mahdollistivat painatusmahdollisuuksien tehokkaan hyödyntämisen parhaan myymälätoimivuuden saavuttamiseksi: jäätelö- ja sorbettipakkaukset eroavat nyt entistä paremmin toisistaan kannen reunapainatusten ansiosta ja tuotteiden valitseminen on kuluttajalle entistä vaivattomampaa.
Italialainen Signore Gallo saapui rakkauden siivittämänä Suomeen vuonna 1987 ja alkoi valmistaa kahvilassaan perinteistä italialaista jäätelöä. Laadukkaista raaka-aineista valmistettu suussa sulavan herkullinen jäätelö hurmasi asiakkaat, ja näin syntyi Pappagallo.
Pappagallo-jäätelö valmistetaan tätä perinnettä kunnioittaen edelleen Suomessa, suomalaisista maitotuotteista ja korkealuokkaisista raaka-aineista, jäätelömestarien ammattitaidolla ja tarkkuudella. Maista myös muita kotimaisia Pappagallo-jäätelöitä ja sorbetteja!
Jäätelöä ja lakritsia!
Ensimmäisenä Pappagallon uusi ilme näkyi MakuLaku-jäätelössä, jonka somemarkkinointia tehostamaan suunniteltiin ja tuotettiin Packdesign ID:ssä myös liikkuvaa kuvamateriaalia. MakuLaku-jäätelö on täysin uudenlainen karamellijäätelö, jossa herkulliseen Pappagallo-minttujäätelöön on yhdistetty iloista Makulaku-markkinalakurouhetta.
Lue lisää MakuLaku -pakkaussuunnittelusta
Pappagallo Facebookissa
Makua Foods Oy
MUITA VASTAAVIA TÖITÄ

Uudet brändi-ilmeet ja pakkaussuunnittelu
Linkosuon Leipomo Oy

Pakkaussuunnittelu lahjapakkaukselle
Lahjapakkauksen suunnittelu ja pakkausvalmistajien kilpailutus
Solera Finland

Uusi ilme klassikkomajoneesille
Orkla Suomi