Vastuullisia valintoja ja innovatiivisia uutuuksia vuodelta 2021
Vuoden vaihtuessa on sopiva hetki kääntää katse menneeseen vuoteen ja tarkastella hetki millaisia suunnittelutöitä matkan varrella saatiin päätökseen. Halusimmekin nyt poimia kiinnostavien brändi- ja pakkaussuunnitteluprojektiemme kirjosta esille muutaman erityisen helmen, joissa tämän ajan trendit näyttäytyvät kirkkaina – ja jotka toimivat tiennäyttäjinä myös kohti tulevaa kehitystä.
LV Oat – uuden apteekkisarjan design ja pakkaus joka haastaa perinteiset ratkaisut
Suomalainen perheyritys Berner Oy lanseerasi apteekkeihin LV Oat –hyvinvointisarjan, joka edustaa uutta rohkeaa ajattelua. Saimme suunnitella uutuussarjalle erityisesti apteekkiympäristössä vahvasti erottuvan ja brändin arvoja kommunikoivan graafisen ilmeen sekä toteuttaa pakkauskartoituksen, jonka avulla tuotteille löytyi uudenlainen pakkausratkaisu. – LV Oat -sarjaa kehitettiin alusta saakka vahvasti vastuullisuuskulmalla ja tämä näkyy kirkkaana myös tuotteiden pakkauksissa.
Mainittakoon vielä, että innovatiivinen LV Oat -sarja sai parhaan ekotuotteen tittelin, kun Anna-lehden raati valitsi vuoden huikeimmat kosmetiikkatuotteet. Onnea LV Oat!
Linkosuo – innovatiiviset uutuudet ja myymäläpresenssin vahvistaminen
Terveellisempien herkkujen innovatiivinen taitaja, kotimainen Linkosuo valitsi meidät designkumppaniksi kehittämään ja suunnittelemaan uutuustuotteiden brändi- ja pakkausilmeitä sekä myymälä- ja pakkauskommunikaatiota. Kiitos luottamuksesta Linkosuo!
Uusien designilmeiden myötä meillä oli ilo suunnitella myös näyttävät myymälämateriaalit, jotka vahvistavat merkittävästi iloista brändipresenssiä myyntiympäristöissä.
Jacob’s Creek -punaviinin lahjakassi – tyylikkyyttä ja erottuvuutta vastuullisesti
Meillä oli jälleen ilo toimia Pernod Ricard Finlandin yhteistyökumppanina innovoinnissa ja pakkaussuunnittelussa, kun korkealaatuiselle viinibrändille haluttiin tuoda erottuvuutta ja kilpailuetua uudenlaisen pakkauskonseptin avulla.
Vuoden 2021 joulusesonkia varten Jacob’s Creek Double Barrell Shiraz -punaviini pakattiin tyylikkääseen vastuullisesta Paptic-materiaalista valmistettuun lahjakassiin, joka vastaa Pernod Ricard Finlandin tavoitteisiin uusien, vastuullisempien ja kestävämpien pakkausratkaisujen löytämiseksi.
Paptic-materiaali on esimerkki uusimmasta materiaalikehityksestä, jota seuraamme innolla, ja näemme sillä olevan yhä uusia tulevaisuuden sovelluksia pakkausalalla!
Lue lisää pakkausratkaisun vastuullisuudesta ja kuluttajahyödyistä ja katso koko case-esittely.
XZ Natura -hiustenhoitosarja – keskiössä informaatiohierarkia ja estetiikka
Kotimainen XZ Natura -hiustenhoitosarja laajentui luonnonkosmetiikkaan ja saimme suunnitella ajanmukaisen ja tyylikkään visuaalisen ilmeen uusille Cosmos Natural –sertifioiduille Apila-tuotteille. Samalla uudistimme koko XZ Natura -sarjan pakkausdesignin ja rakensimme vahvan visuaalisen kommunikaatiohierarkian yhdessä asiakkaan kanssa.
Huolellisesti rakennettu informaatiohierarkia nostaa relevantit, tuotevalintaa ohjaavat ja ostopäätöstä tukevat argumentit esille selkeästi ja puhuttelevasti. Skandinaavista tyyliä henkivät, kauniit käyttöpakkaukset on myös ilo pitää esillä osana sisustusta.
Viime vuosi on ollut pakkausmerkintöjen kehittämisen aikaa: osana kuluttajanäkökulman huomiointia lukuisat suunnittelemamme pakkaukset opastavatkin jo selkokielisesti ja yksinkertaisesti pakkausmateriaalien lajittelussa. Tämä helpottaa jokaisen arkea pakkausten parissa!
Lue lisää ihanista XZ Natura -tuoteuutuuksista ja katso koko case-esittely.