Pakkaustuntija Packdesign ID
HANAVIININ UUSI PAKKAUSRATKAISU
PAKKAUSSUUNNITTELU, AJANKOHTAISTA: uutuudet ja innovaatiot | 19.05.2021

Pakkaus hanaviinille – Hanapakkauksen uudet vaatteet

Chileläiset Santa Helena -hanaviinit pukeutuvat ensimmäisenä uuteen Packdesign ID:n kehittämään hanaviinien pakkausratkaisuun, joka tarjoaa mahdollisuuden nopeaan reagointiin muuttuvilla markkinoilla erittäin kilpaillussa tuotekategoriassa ja vaativassa myyntikanavassa. Uuden pakkausratkaisun materiaaliksi valittiin Paptic Oy:n kestävä ja ympäristöystävällinen Paptic Tringa®, joka tarjoaa sekä hyvän painopinnan tuoteryhmässä tärkeän näyttävän lopputuloksen saavuttamiseksi että koko pakkausketjun haasteet kestävän vastuullisen materiaalin.

Uuden pakkausratkaisun takana on monivaiheinen kehitystyö, jossa Paptic Tringa® -materiaalista valmistettu kassikonsepti kehitettiin ideasta toimivaan toteutukseen ja ensimmäiseen käytännön sovellukseen Santa Helena -hanaviineille.

– Parhaat ratkaisut ovat tunnetusti yksinkertaisia, mutta kun on kyse teollisesta pakkausketjusta, uuden ratkaisun tehokkaan ja toimivan käytännön toteutuksen löytäminen vaatii sinnikkyyttä ja kykyä löytää yhä uusia vaihtoehtoisia ratkaisuja haasteisiin, joita matkan varrella väistämättä tulee eteen. Tässä hyvät yhteistyökumppanit ovat ensisijaisen tärkeitä, kiittelee Emma Kosonen Packdesign ID:stä Paptic Oy:tä, joka oli mukana projektissa alusta loppuun saakka.

Vähemmän hävikkiä, nopeammin markkinoille

Santa Helena -hanaviinejä markkinoivalle Pernod Ricard Finlandille ratkaisu tarjosi mahdollisuuden tuoda uusi tuotedesign markkinoille nopeammin ilman, että designuudistuksen yhteydessä syntyi pakkausmateriaalihävikkiä, kun olemassa olevat laatikkopakkaukset voitiin päivittää pakkaamalla ne uudella visuaalisella ilmeellä varustettuun kassiratkaisuun.

–Hyvä idea ja toimiva toteutus alusta loppuun! Packdesign ID:n kassipakkauksen avulla saimme uuden tuotedesignin näkymään kuluttajille uudella tavalla ja huomattavasti nopeammin kuin se meille muuten olisi ollut mahdollista, kertoo Kaisa Kavekari, Brand Manager Wines Pernod Ricard Finlandista.

Kuluttajalle uusi pakkaus hanaviinille tarjoaa tyylikkään hanaviinipakkauksen, jonka voi hyvällä omallatunnolla hankkia juhlien viemiseksi tai antaa vaikka lahjaksi, ja jonka Paptic Tringa® -kahvaan on miellyttävä tarttua. –Uusimman pakkausratkaisumme avulla tavanomainen pahvinen hanapakkaus voidaan helposti korottaa tyylikkääksi kokonaisuudeksi, jolla erilaistaa tuote ja brändi kilpailukentässä kuluttajia kiinnostavalla tavalla, kertoo Packdesign ID:n toimitusjohtaja Maija Olkkonen-Seppo.

– Tiedämme, että materiaalimme taipuu moneen ja lähdimme innokkaina mukaan tähän yhteistyöhön Packdesign ID:n kanssa. Kun yhdistetään toimiva materiaali, moderni teknologia ja innovatiivinen suunnittelu, lopputuloksena syntyy hyviä ja toimivia ratkaisuja, hehkuttaa Papticin liiketoiminnan kehitysjohtaja Esa Torniainen. – Yhteistyö PackdesignID:n kanssa oli erittäin hedelmällistä. Pakkaussuunnittelun ammattilaiset osasivat alusta alkaen hyödyntää meidän materiaaliemme etuja innovatiivisella tavalla ja luoda näin kokonaan uuden pakkauskonseptin jolle näemme kansainvälistä kysyntää.

Bag-in-box Wine Bag by Packdesign ID

Lisätietoja ja tiedustelut: 

 

Packdesign ID

Design Director

Emma Kosonen

emma[at]packdesignid.fi

+358 10 322 7792

 

Paptic Oy

Business Development Director

Esa Torniainen

esa.torniainen[at]paptic.com

+358 50 598 7668

 

 

Lue myös: Packnews.fi