
Premium-luokan pakkausuudistus ikoniselle klassikkoliköörille
Brändi- ja pakkausilmeen uudistus toi premiumliköörien marjaisat maut luonnollisen hienostuneesti esille. Samalla parannettiin tuotteiden keskinäistä erottuvuutta ja käytettävyyttä yksityiskohdista ja viimeistellystä kokonaisilmeestä tinkimättä.
– Lapponian sielunmaailma ja projektin tavoitteet avautuivat heti ensimmäisessä tapaamisessa. Kommunikointi oli sujuvaa, samoin taito kuunnella asiakasta.
Heidi Murto, Brand manager, Pernod Ricard Finland Oy

Logolle uusi muoto luonnonelementein
Lapponia logo uudistettiin selkeyttä ja luonnollisuutta korostaen – päätteettömässä, groteskissa tekstityypissä on aavistus hallittuja luonnonelementtejä ja värityksenä laadukas, metallinhohtoinen, tummasävyinen foliointi. Taustalla aaltoilevat skandinaaviset aaltolinjat, jotka toistavat klassisia luonnonmuotoja ja muistuttavat suomalaisesta designperinteestä.

Kaulaetiketeillä erottuvuutta
Kullekin maulle yksilöllinen kaulaetiketti toistaa tuotteelle huolellisesti räätälöityä maku- ja värimaailmaa. Tämä mahdollistaa tuotteiden paremman keskinäisen erottuvuuden paitsi myymälässä, baareissa sekä ryhmälaatikoissa, joissa pulloista on usein näkyvillä vain kaula. Myös skandinaaviset aaltolinjat ovat jokaisessa tuotteessa yksilölliset ja muodostavat näin elävän, mutta yhtenäisen graafisen ilmeen.

Aidot raaka-aineet pohjoisen suomen luonnosta
Marjakuvat tuotiin pakkaussuunnittelussa esille modernilla otteella, herkullisina ja luonnollisina, sekä huolellisesti viimeisteltyinä. Myös marjakasvien lehtiä ja muita luonnonelementtejä hyödynnettiin harkitusti korostamaan tuotteiden alkuperää Pohjolan luonnossa. Etikettien toteutuksissa käytettiin laadukasta foliopainatusta ja marjamaun mukaan vaihtuvat metallinhohtoiset raidat etiketin alareunassa sekä hopeiset aaltolinjat viimeistelevät kokonaisuuden.

Lapponia key visuals
Lapponia-liköörien markkinointiviestinnän ilme suunniteltiin siten, että se hyödyntää hallitusti pakkaussuunnittelussa luotuja skandinaavisia, graafisia elementtejä ja rakentaa näin laadukasta, yhtenäistä ja tehokasta brändiviestintää.

Markkinointimateriaalit
Esimerkiksi yhteistyökumppaneille suunniteltu, helmiäishohtoiselle kartongille painettu esite täydentää brändin visuaalista kokonaisuutta, esitellen eri liköörimaut yhdessä marjojen alkuperästä kertovan tarinan kanssa.

Hallittu kokonaisuus ideasta toteutukseen
Saumaton ja tiivis yhteistyö sekä asiakkaan että painon kanssa takaavat, että vaativatkin painotyöt onnistuvat suunnitellusti. Packdesign ID vastaa aina siitä, että suunnitellut designit voidaan myös toteuttaa järkevästi tavoitellussa aikataulussa, ilman yllätyksiä tai ylimääräisiä kustannuksia.
Lue lisää premium-brändin pakkaussuunnittelusta
Pernod Ricard Finland
MUITA VASTAAAVIA TÖITÄ

Pullon muotoilu osana pakkausuudistusta: Apetit Rypsi&Rapsiöljyt
Apetit Kasviöljy Oy

Rouskuvan raikas brändi- ja pakkausuudistus Oksasen Puutarhalle
Oksasen Puutarha Oy

Uusi aurinkoinen pakkausilme Linkosuo Ruissipsille
Linkosuon Leipomo Oy

Paptic® lahjakassi vahvistaa hyllynäkyvyyttä
Uudet pakkausratkaisut