Ruissipsi logo

Uusi aurinkoinen pakkausilme Linkosuo Ruissipsille

Linkosuo Ruissipsi on kuivaleipähyllyn monipuolinen klassikkotuote, joka sopii hyvän mielen herkuksi niin arkeen kuin juhlaan. Luonnolliset, kotimaiset raaka-aineet yhdistettynä kekseliääseen, rohkeaan ajatteluun ovat nostaneet Ruissipsin ansaitusti markkinajohtajaksi, ja olimmekin ylpeydellä mukana, kun Ruissipsin oli aika luoda nahkansa. Pakkausilme haluttiin uudistaa kuvaamaan paremmin Linkosuon aurinkoista brändiä, jonka parissa oli juuri tehty tiiviisti kehitystyötä. Samalla haluttiin vahvistaa tuotteiden hyllypresenssiä, sekä tietenkin tehdä pusseista entistäkin herkullisemmat ja houkuttelevammat.

Lopputuloksena syntyi rohkealle brändille tyypilliseen tapaan reipas harppaus kohti uutta: aurinkoisen värikkäät, entistä selkeämmät pakkaukset, jotka heijastavat brändin iloista, ennakkoluulotonta ja itsevarmaa asennetta.

Maailman ensimmäinen ruissipsi uusi pakkausilme

Hävikkiherkusta snacksien klassikoksi

Linkosuo Ruissipseillä on rikas historia ja mainio tarina: ensimmäiset ruissnacksit syntyivät halusta hyödyntää varrasleipien valmistuksessa syntyvät pienet, pyöreät keskiosat. Ruissipsi on näiden hävikkiherkkujen jo klassikoksi muodostunut, rouskuvan rapea jälkeläinen, joka varsinaisena snack-sarjan moniottelijana maistuu sellaisenaan, dipattuna, täytettynä, arkena ja juhlassa.

Käyttötapojen ja -tarkoitusten moninaisuutta korostetaan myös pakkausilmeessä. Linkosuo Ruissipsille ominaisen täytettävyyden mahdollistava kuppimainen muoto tuotiin esille herkullisessa tarjoiluehdotuskuvassa. Pakkauksen taustapuolella puolestaan piktogrammit kertovat yhdellä silmäyksellä, miten monin herkullisin tavoin tuotetta voidaan hyödyntää.

Linkosuo Kaurasipsi Valkosipuli ja Ruissipsi Vakosipuli uusi pakkausilme

Aurinkoinen pakkausilme aurinkoiselle brändille

Yksi uudistuksen keskeisiä tavoitteita oli Linkosuo Ruissipsi -brändin yhtenäisyyden vahvistaminen. Samalla olisi kuitenkin säilytettävä selkeät tuote-erot paitsi eri makuisten sipsien, myös Ruissipsin ja sen vaalean serkun, Kaurasipsin välillä. Monenlaisia vaihtoehtoja tutkittiin, mutta ratkaisu löytyi lopulta brändin ytimestä: Ruissipsi ja Kaurasipsi puettiin Linkosuon brändiväreihin, keltaiseen ja oranssiin. Kiinteästi Linkosuon brändiin kytkeytyvät värit vahvistavat tuotteiden hyllypresenssiä rakentamalla yhtenäistä brändiblokkia kirjavassa hyllyssä, ja tekevät molemmista sipsivarianteista helpot löytää.

Ruissipsi Sour Cream, Ruissipsi Valkosipuli, Ruissipsi Makea Chili uusi pakkausilme

Tuotteiden keskinäisistä eroista ei ollut tarpeen tinkiä yhtenäisestä yleisilmeestä huolimatta. Aiemmasta designista tutut makuvärit tuotiin pusseihin entistä näyttävämmän makunimen yhteyteen. Tämä tekee hyllynavigoinnista ja oman lempimaun löytämisestä vaivatonta.

Ruissipsin brändiuudistus on malliesimerkki siitä, että joskus suurikin muutos palvelee paikkaansa. Parannettu pakkauskommunikaatio helpottaa tuotevalintaa ja inspiroi kokeilemaan. Uudistetut pakkaukset luovat mielikuvaa hyvin hoidetusta ja ajan hermolla olevasta brändistä, ja ottavat itsevarmasti paikkansa alati muuttuvassa ja kehittyvässä kilpailuympäristössä.

Ruissipsi brändiuudistus - hierarkiaa kuvattuna, värit, logot, kuviot

MUITA VASTAAVIA TÖITÄ