Pakkausuudistus vahvuudet säilyttäen

Suomen ostetuin maitohappobakteerivalmiste Rela tabs uudistui entistä vahvemmaksi ja monipuolisemmaksi. Tästä haluttiin kertoa myös toteuttamalla pakkausuudistus. Packdesign ID konseptoi ja suunnitteli uuden visuaalisen ilmeen, joka tuo brändin tähän päivään ja tehostaa pakkauskommunikaatiota.

Brändin vahvat visuaaliset elementit ja tunnistettavuus haluttiin pakkausuudistuksessa säilyttää, mutta tuoda uudistuneiden tuotteiden tärkeät tuotehyödyt selkeästi esille ja vahvistaa brändin asiantuntijuutta.

Pakkausuudistuksen taustatyönä hyödynnettiin kehittämäämme Visuaalista Ympäristöanalyysiä™, jonka avulla tarkastellaan pakkausilmeen toimivuutta, vahvuuksia ja kehityskohteita kilpailuympäristössä. Pakkausuudistuksessa kehitetty designilme on brändin mukaisesti helposti lähestyttävä, raikas ja iloinen.

Pakkausuudistus toi tärkeät tuoteviestit esiin

Pakkaus on tärkeä viestintäkanava myös apteekin hyllyllä ja kun informaatiohierarkia on rakennettu huolella, saadaan tärkeät brändi- ja tuoteviestit välittymään tehokkaasti kuluttajille. Vahvan yhtenäinen tuotekokonaisuus nousee erottuvasti esille apteekin hyllystä ja kommunikoi selkeästi uudistuneista tuotteista. Pakkausuudistuksen yhteydessä pakkausfasadeihin lisättiin myös avainlippumerkki.

Katso edellinen Packdesign ID:n Rela-tuotteille konseptoima pakkausuudistus.

Lue lisää tuotteista: www.rela.fi

MUITA VASTAAAVIA TÖITÄ