Pakkausuudistus vahvuudet säilyttäen
Suomen ostetuin maitohappobakteerivalmiste Rela tabs uudistui entistä vahvemmaksi ja monipuolisemmaksi. Tästä haluttiin kertoa toteuttamalla pakkausuudistus. Packdesign ID konseptoi ja suunnitteli uuden visuaalisen ilmeen, joka tuo brändin tähän päivään ja tehostaa pakkauskommunikaatiota.
Pakkausuudistuksen tavoitteena oli kiteyttää ja tuoda uudistuneiden tuotteiden tärkeät tuotehyödyt selkeästi esille sekä vahvistaa brändin asiantuntijuutta. Brändin vahvat visuaaliset elementit, tunnistettavuus ja hyllyerottuvuus haluttiin samalla säilyttää.
Pakkausuudistus tehosti pakkauskommunikaatiota
Pakkausuudistuksen taustatyönä hyödynnettiin kehittämäämme Visuaalista Ympäristöanalyysiä™, jonka avulla tarkastellaan pakkausilmeen toimivuutta, vahvuuksia ja kehityskohteita kilpailuympäristössä. Analyysi auttaa tunnistamaan pakkausten visuaaliset vahvuudet sekä ymmärtämään niitä graafisia elementtejä, jotka ovat kriittisiä tai joita voi kehittää eteenpäin – joskus jopa luopua kokonaan tai korvata toisilla, jotka palvelevat pakkauksissa paremmin haluttua tavoitetta.
Rela pakkausuudistus toi apteekin hyllyille entistä vahvemmin kommunikoivan designilmeen, joka on brändin mukaisesti helposti lähestyttävä, raikas ja iloinen.
Pakkausuudistus toi tärkeät tuoteviestit esiin
Brändinäkyvyys ja tuotepakkausten hyllyerottuvuus ovat entistä tärkeämpiä myös apteekissa eri tuotteiden ja brändien kilpaillessa kuluttajan huomiosta. Myös apteekeissa tuotevalintaa tehdään usein omatoimisesti ilman apua ja erityisesti tällöin vahva ja erottuva brändäys sekä erottuvat pakkaukset auttavat suunnistamaan halutun brändin luokse. Tarkasti ja tavoitteellisesti suunniteltu informaatiohierarkia välittää tärkeät brändi- ja tuoteviestit tehokkaasti kuluttajille. Näin helpotetaan apteekin asiakasta navigoimaan hyllyn äärellä ja löytämään oikeanlaisen tuotteen, joka vastaa juuri hänen tarpeisiinsa. Selkeä pakkauskommunikaatio auttaa myös apteekkien henkilökuntaa tuotteiden vaivattomassa löytämisessä tuotehyötyjen esittelyssä.
Vahva ja yhtenäinen Rela-tuotekokonaisuus nousee erottuvasti esille apteekin hyllystä ja kommunikoi selkeästi uudistuneiden tuotteiden vahvuutta ja monipuolisuutta. Pakkausuudistuksen yhteydessä pakkausfasadeihin lisättiin myös avainlippumerkki.
Katso edellinen Packdesign ID:n Rela-tuotteille konseptoima pakkausuudistus.
Rela -tuotteet ovat vahvoja ja monipuolisia maitohappobakteerivalmisteita, jotka tukevat vastustuskykyä. Tuotesarjassa on monta hyvänmakuista purutablettia sekä nieltäviä kapseleita ja tippoja. Rela-tuotteet on valmistettu Suomessa ja niillä on avainlippumerkki.
Lue lisää tuotteista: www.rela.fi