100-vuotias klassikkobrändi uudistui

Uusi ilme suunniteltiin tärkein media etunenässä: brändi uudistettiin pakkausvetoisesti, hienovaraisesti ja alkuperäistä logoa sekä brändiä kunnioittaen.

Logon face-lift

Oululainen-logo ajanmukaistettiin hienovaraisesti ja säilyttävästi vastaamaan tämän päivän vaatimuksia. Sen muotoa selkiytettiin ja modernistettiin sekä teknisiä ominaisuuksia parannettiin kaikki käytössäolevat painatustekniikat huomioiden. Näin uusi logo saatiin toistumaan yhdenmukaisena ja ongelmitta kaikissa materiaaleissa pakkauksista mainontaan, ja brändi-ilme on hallitun laadukas.

Raidoistaan Oululainenkin tunnetaan

Pakkauksissa jo aikaisemminkin käytössä ollut raitakuvio nostettiin bränditason tunnisteeksi ja otettiin johdonmukaisesti käyttöön kautta linjan. Raidoitus toimii tehokkaasti erottuvana visuaalisena elementtinä myymälässä ja yhdistää samalla erityyppisiä tuotteita yhdeksi brändiperheeksi.

Klassikko jo syntyessään

Uudistuksen yhteydessä lanseerattiin myös täysin uusi tuote Jälkiuuni-tuoteperheeseen: paperipussiin pakattu Jälkiuuninappi oli aikansa ”kovinta gourmettia”. Packdesign ID suunnitteli muusta tuoteperheestä poikkeavalle pakkaustyypille ilmeen niin, että se sopi saumattomasti muiden klassikkotuotteiden joukkoon.

Yhtenäiset ja selkeät pakkausmerkinnät

Pakkaussuunnittelun yhteydessä moninaiset pakkausmerkinnät saivat yhtenäisen ja brändin muotokieltä noudattavan visuaalisen ulkoasun. Myös erilaisten lisämerkintöjen sijoittelu pakkauksiin yhdenmukaistettiin, mikä auttaa kuluttajaa löytämään tiedot fasadeista entistä vaivattomammin.

MUITA VASTAAVIA TÖITÄ