100-vuotias klassikkobrändi uudistui pakkausvetoisesti
Uusi ilme suunniteltiin tärkein media etunenässä: brändi uudistettiin pakkausvetoisesti, alkuperäistä logoa sekä brändiä kunnioittaen. Oululainen-logo ajanmukaistettiin hienovaraisesti ja säilyttävästi vastaamaan tämän päivän vaatimuksia. Sen muotoa selkiytettiin ja modernistettiin sekä teknisiä ominaisuuksia parannettiin kaikki käytössäolevat painatustekniikat huomioiden. Näin uusi logo saatiin toistumaan yhdenmukaisena ja ongelmitta kaikissa materiaaleissa pakkauksista mainontaan, ja brändi-ilme on hallitun laadukas.
Raidoistaan Oululainenkin tunnetaan
Pakkauksissa jo aikaisemminkin käytössä ollut raitakuvio nostettiin bränditason tunnisteeksi ja otettiin johdonmukaisesti käyttöön kautta linjan. Raidoitus toimii tehokkaasti erottuvana visuaalisena elementtinä myymälässä ja yhdistää samalla erityyppisiä tuotteita yhdeksi brändiperheeksi.
Klassikko jo syntyessään
Uudistuksen yhteydessä lanseerattiin myös täysin uusi tuote Jälkiuuni-tuoteperheeseen: paperipussiin pakattu Jälkiuuninappi oli aikansa ”kovinta gourmettia”. Packdesign ID suunnitteli muusta tuoteperheestä poikkeavalle pakkaustyypille ilmeen niin, että se sopi saumattomasti muiden klassikkotuotteiden joukkoon.
Yhtenäiset ja selkeät pakkausmerkinnät
Pakkaussuunnittelun yhteydessä moninaiset pakkausmerkinnät saivat yhtenäisen ja brändin muotokieltä noudattavan visuaalisen ulkoasun. Myös erilaisten lisämerkintöjen sijoittelu pakkauksiin yhdenmukaistettiin, mikä auttaa kuluttajaa löytämään tiedot fasadeista entistä vaivattomammin.