Uusi raikas brändi- ja pakkausdesign
– On ollut hienoa tehdä töitä brändi- ja pakkausdesignin ammattilaisten kanssa, jotka ovat keskittyneet pakkauskommunikaatioon. Mielenkiintoisia designeja on toki mahdollista löytää, mutta se, että pakkaukseen on rakennettu kommunikaatiohierarkia ja kaikki elementit balanssiin, vaatii ammattitaitoa ja paneutumista. Luotettava kumppani, jonka kanssa on myös hauskaa ja helppoa työskennellä. Voin mielelläni suositella tätä porukkaa, joiden intohimo on kehittää pakkauksia ja pakkausdesignia.
Sanni Väinölä, Brand Manager, Berner Oy
Designuudistuksen taustalla on mittava brändityö, jonka yhteydessä LV-brändin vahvuuksia ja kehitysmahdollisuuksia oli tutkittu ja ydinviestejä terävöitetty. Brändityön yhteydessä uudeksi ydinviestiksi kiteytetyn “Vähemmän on juuri sopivasti” haluttiin jatkossa näkyvän kaikessa brändin kommunikaatiossa. Packdesign ID auttoi Berneriä tuomaan uuden ydinviestin brändi-ja tuoteilmeisiin pakkausdesignin avulla. Uuden designin kautta brändi näyttäytyy houkuttelevana, kiinnostavana ja modernina entistä laajemmalle kohderyhmälle.
Yli 50-vuotta sitten palasaippuasta alkunsa saanut LV-tuoteperhe tarjoaa tänä päivänä puhtauden ja hyvinvoinnin tuotteet kaikille kuluttajille, jotka haluavat välttää ylimääräisiä ainesosia itsensä ja ympäristön, myös muiden ihmisten, hyvinvointia ajatellen. Tuotteet sopivat hyvin myös herkkäihoisille.
LV brändilogo uudistettiin ja ajanmukaistettiin sen vahva tunnistettavuus ja erottuvuus säilyttäen. Uudistunut bränditunnus heijastaa brändin nykyisiä arvoja.
LV ihon- ja hiustenhoitotuotteet
Uutta pakkausdesignia hallitsee vahva ympyräelementti, joka viestii sekä harmoniaa että liikettä. Se kertoo eteenpäin suuntaavasta, modernista ja dynaamisesta brändistä.
Vahva visuaalinen elementti toimii pakkausdesignissa yhtenäisyyttä luovana visuaalisena tunnisteena ja katseenvangitsijana myymälässä sekä mahdollistaa tuotekokonaisuuden ryhmittelyn värien avulla brändin tunnistettavuuden tai visuaalisen yhtenäisyyden siitä kärsimättä. Aiemmin sinivoittoiseen sarjaan tuotiin pakkausdesignissa tuotekategoriakohtaisia värejä. Näin samaan pakkauskokoon ja –muotoon pakatut tuotteet eivät sekoitu toisiinsa kotonakaan. Tuotekokonaisuutta ryhmittelevät värit helpottavat navigointia myös kaupan hyllyllä.
Vahva designelementti sallii myös muuntelun. Lisää mielenkiintoa ja tuoteryhmähenkeä hiustenhoitotuotteiden ilmeeseen tuotiin tätä visuaalista tunnistetta varioimalla.
Tuoteviestit on rakennettu pakkausdesignissa hallitun selkeiksi siten, että myös tyhjällä tilalla on oma roolinsa: rauhallinen ja viimeistelty visuaalinen kokonaisuus, jossa eri elementit ovat harmoniassa keskenään on linjassa tuotteiden kanssa, joissa ei ole mitään ylimääräistä, mutta silti kaikki tarpeellinen. Huolella rakennettu kommunikaatiohierarkia auttaa oikean tuotteen löytämisessä ja tärkeimmät tuoteargumentit nousevat pakkauksista selkeästi esille.
– Me haimme designia, joka sopii brändille ja on uuden näköinen vielä muutaman vuoden kuluttua. Olemme saaneet uudesta ilmeestä todella positiivista palautetta asiakkailta. Design on erittäin LV:n näköinen ja tunnistettava, ja silloin muutos on mielestäni onnistunut!
Sanni Väinölä, Brand Manager, Berner Oy
Pakkausdesign LV pyykinpesutuotteille
Pyykinpesutuotteiden pakkaussuunnittelussa on brändin lisäksi vahvistettu tuotteiden kilpailukykyä tuoteryhmässä viestimällä pakkausilmeissä tehokkuutta: herkkäihoisellekin sopivat hajusteettomat tuotteet pesevät pyykin hohtavan puhtaaksi!