Pappagallo ice cream package design

Uusi brändi-ilme ja pakkaussuunnittelu

Pappagallon herkulliset jäätelöt ja sorbetit on valmistettu Suomessa jo vuodesta 1987 italialaista jäätelöperinnettä kunnioittaen. Pappagallo-brändin uudistamisen tavoitteena oli nostaa brändi ja tuotteet uudella ja raikkaalla tavalla esiin entistä kilpaillummassa tuotekategoriassa, tehostaa erottuvuutta ja houkuttelevuutta sekä nostaa tärkeimmät brändi- ja tuoteargumentit kuluttajan tietoisuuteen pakkauskommunikaation avulla. Packdesign ID auttoi Makua Foodsia Pappagallo brändi-ilmeen kehittämisessä ja pakkausten myymäläerottuvuuden parantamisessa. Projektissa suunniteltiin uusi brändi-ilme ja pakkaussuunnittelu visuaalisesta konseptista valmiiksi pakkauksiksi.

– Packdesign ID:n kanssa tunnen brändimme olevan hyvissä käsissä. Pappagallo brändi-ilme uudistettiin täysin logoa myöten tuoden siihen hyväntuulista leikkisyyttä sekä pakkauksiin erottuvuutta väreillä ja makukuvituksilla – tunnistettavuus säilyttäen.

Inkeri Pihlajisto,
Product Manager, Makua Foods Oy

Pappagallo new logo design

Myymälätoimivuus fokuksessa

Pakkaus on Pappagallo-brändille tärkeä media ja sen myymälätoimivuus kriittistä. Uusi pakkaus- ja brändi-ilme vahvistavat brändipresenssiä myymälässä ja nostaa tuotteet kuluttajan näkyville totuuden hetkellä tuotteita valitessa. Jäätelö on usein heräteostos, jonka valinta tapahtuu vasta kaupassa ja tällöin visuaalinen erottuvuus ja herkullisuus ovat tärkeitä ostopäätöksen syntymistä tukevia tekijöitä. Pakkaussuunnittelun taustatyönä hyödynnettiin Packdesign ID:n kehittämää Visuaalista myymäläanalyysiäTM, jonka avulla hankitaan tietoa brändin ja tuotepakkausten visuaalisista erottuvuustekijöistä ja arvioidaan pakkausten erottumiskykyä myymälässä.

Pappagallo ice creams and sorbets - brand redesign

Leikkisä brändi-ilme ja herkulliset maut

Jäätelö on iloinen asia, ja tätä iloisuutta hehkuu myös uusi brändi- ja pakkausilme. Se erottuu kaikista muista jäätelöbrändeistä pirteän keltaisella värillään ja leikkisällä logotyypillään. Herkullisista mauista kertovat jokaista makua varten huolella viimeistellyt makukuvitukset.

Pappagallo ice cream graphic design

Jäätelö vai sorbetti? Kannesta sen tunnistat – kuluttaja arvostaa ostamisen helppoutta

Jäätelötuoteryhmässä pakkausten tulee toimia myymälässä niin kylmäkaappien hyllyillä kuin pakastealtaassa. Brändin ja tuotteen tulee olla helposti löydettävissä ja eri tuotetyyppien on erotuttava selkeästi toisistaan. Kokonaisvaltainen pakkaussuunnittelu ja tiivis yhteistyö asiakkaan sekä pakkausvalmistajan kanssa mahdollistivat painatusmahdollisuuksien tehokkaan hyödyntämisen parhaan myymälätoimivuuden saavuttamiseksi: jäätelö- ja sorbettipakkaukset eroavat nyt entistä paremmin toisistaan kannen reunapainatusten ansiosta ja tuotteiden valitseminen on kuluttajalle entistä vaivattomampaa. Iloinen brändi-ilme ja jäätelömaku näkyvät vahvasti niin pikarin kannessa kuin kyljessä 360°.

Italialainen Signore Gallo saapui rakkauden siivittämänä Suomeen vuonna 1987 ja alkoi valmistaa kahvilassaan perinteistä italialaista jäätelöä. Laadukkaista raaka-aineista valmistettu suussa sulavan herkullinen jäätelö hurmasi asiakkaat, ja näin syntyi Pappagallo.

Pappagallo-jäätelö valmistetaan tätä perinnettä kunnioittaen edelleen Suomessa, suomalaisista maitotuotteista ja korkealuokkaisista raaka-aineista, jäätelömestarien ammattitaidolla ja tarkkuudella. Maista myös muita kotimaisia Pappagallo-jäätelöitä ja sorbetteja!

Jäätelöä ja lakritsia!

Ensimmäisenä Pappagallon uusi pakkaus- ja brändi-ilme näkyivät MakuLaku-jäätelössä, jonka somemarkkinointia tehostamaan suunniteltiin ja tuotettiin Packdesign ID:ssä myös liikkuvaa kuvamateriaalia. MakuLaku-jäätelö on täysin uudenlainen karamellijäätelö, jossa herkulliseen Pappagallo-minttujäätelöön on yhdistetty iloista Makulaku-markkinalakurouhetta.

MUITA VASTAAVIA TÖITÄ