Teknos brändi- ja pakkausuudistus
– Pakkausuudistus on erittäin onnistunut. Projekti on ollut malliesimerkki siitä kuinka konseptointi ja pakkaussuunnittelu viedään ammattitaitoisesti ja tavoitteellisesti alusta loppuun: alkukartoituksesta ja markkinatutkimuksesta designkonseptien ennakkotestaukseen ja onnistuneeseen lopputulokseen.
Ulla Kotila, Global Marketing Manager, Teknos Group
Pakkausuudistus kirkastaa brändilupauksen
Teknos on kansainvälinen maalinvalmistaja, joka tarjoaa laajan valikoiman laadukkaita tuotteita niin valmistavan teollisuuden kuin rakennusalan ammattilaisten ja kuluttajien käyttöön. Tuotantoa Teknoksella on 11 eri maassa ja myyntiyhtiöitä jo yli 20 maassa sekä laaja jälleenmyyntiverkosto maailmanlaajuisesti.
Osana brändityötä Teknos tarkensi brändilupaustaan tavoitteena entistä vahvempi erottuvuus kilpailijoista sekä selkeä visuaalinen ja viestinnän linja. Samassa yhteydessä syntyi tarve suunnitella myös uusi pakkauskonsepti sekä toteuttaa pakkausuudistus, jonka avulla uusi brändilupaus saataisiin näkymään kirkkaana myös asiakkaille ja loppukäyttäjille kaikilla markkinoilla. Uudella pakkauskonseptilla haluttiin lisäksi terävöittää viestiä korkealaatuisista, kotimaisista tuotteista.
Pakkausuudistuksessa konseptoimme ja rakensimme uuden visuaalisen kokonaislinjauksen, joka taipuu joustavasti eri alabrändeille sekä palvelee selkeydellään ja informatiivisuudellaan kaikkia pakkauksen kanssa toimivia sidosryhmiä ja erityyppisiä loppukäyttäjiä – myymälähenkilökunnasta kuluttaja-asiakkaisiin ja ammattikäyttäjiin. Vahva uusi designkonsepti erilaistaa Teknos brändin ja tuotteet selkeästi kilpailukentässä kaikilla markkinoilla.
Pakkausuudistus on irtiotto tuoteryhmäkielestä
Ensimmäisenä uusi pakkauslinjaus on tuotu kaikille markkinoille alabrändi Teknos Woodexin pakkausuudistuksessa. Woodex-tuotebrändin uudessa visuaalisessa ilmeessä tuotelupaus: “kuultava lopputulos puupinnoille” on kiteytetty vahvaksi visuaaliseksi tunnukseksi, joka erottuu selkeästi myymälän hyllyssä. Myös Woodex-logo uudistui suunnittelijoidemme pöydällä muotoon, johon sisältyy viittaus myös Teknoksen missioon: ”We make the world last longer”.
Woodex pakkausten kokonaisilme on rohkea irtiotto perinteisestä kategorian tuoteryhmäkielestä. Yhtenäinen väritys tekee sarjasta vahvan ja johdonmukaisen kokonaisuuden, josta eri tuotteet kuitenkin erottuva selkeästi omien tunnusväriensä avulla.
Yhtenäinen kokonaisuus eri tuotteineen erottuu vaivatta myymälän hyllystä ja tehostettu pakkauskommunikaatio rakentaa entistä parempaa informatiivisuutta.
Pakkausuudistuksella vauhtia myös vientimarkkinoille
– Pakkausuudistus on vahvistanut Woodex-brändin hyllypresenssiä huomattavasti. Pakkausdesign kommunikoi laatua ja kiteyttää tuotelupauksen selkeästi ja yksinkertaisesti. – Uuden brändi- ja pakkausilmeen avulla sille on luotu mahdollisuudet menestykseen niin koti- kuin vientimarkkinoilla.
Ulla Kotila, Global Marketing Manager, Teknos Group
Uusi Teknos Woodex-pakkausilme on moderni, persoonallinen ja yhtenäinen. Se nostaa brändin ja tuotteet tehokkaasti esiin myymälän hyllystä rohkeasti ja erottuvasti. Uudenlainen, informatiivinen pakkauskonsepti palvelee entistä paremmin niin myymälän asiakasta kuin henkilökuntaa kuvallisten tunnusten ja piktogrammen toimiessa yli kielirajojen myös kansainvälisillä markkinoilla.
Katso myös muita poimintoja suunnittelemistamme Teknos brändi-ilmeistä ja pakkausuudistuksista: