Valkia Mustikkainen kuohuviinipullo

Valkia brändiuudistus

Pernod Ricard Finland lanseerasi Valkian Suomen 100-vuotisjuhlavuoden maljajuomaksi. Erottuva ja näyttävä pakkaussuunnittelu yhdessä korkealaatuisen sisällön kanssa kohottivat kuitenkin Valkian myydyimpien joukkoon omassa kategoriassaan: uusi tuotemerkki oli saanut vauhdikkaan alun ja jäi pysyvästi valikoimiin. Juhlavuoden jälkeen on tullut aika uudistua.

– Uusi designilme on satumaisen kaunis. Packdesign ID:n suunnittelijat ovat auttaneet meitä tuomaan Valkian aivan uudelle tasolle. Suomen juhlavuoden jälkeen tuote tarvitsi uudenlaista visuaalista näkökulmaa – kuitenkin niin että kuluttaja vielä löytää tutun tuotteen helposti. Packdesign ID:n suunnittelijat onnistuivat jälleen ammattimaisella otteellaan korostamaan brändin tärkeitä ominaisuuksia ja viestimään pakkauksessa oikealla tavalla niitä piirteitä, jotka erottavat tuotteen muusta valikoimasta. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen.

Salla Kasula-Sainio, Marketing Manager, Pernod Ricard Finland Oy

Valkia Mustikkainen ja Marjametsä -kuohuviinipullojen pakkausuudistus

Vahva design nostaa tuotteet esille

Uudistuksen yhteydessä Valkia Mustikkainen sai rinnalleen uuden maun, Marjametsän. Kaksi eri tuotetta erottuvat selkeästi toisistaan yksilöllisen kuvituksen ja kauniin värityksen ansiosta. Valkian uniikki, erottuva pakkausdesign nostaa tuotteet vahvasti esille myymälän hyllystä erottaen ne kaikista kilpailijoistaan.

Vesivärikuvituksia Valkia-pakkauksiin

Uniikki kuvitus korostaa aitoa makumaailmaa

Uudessa brändi- ja pakkausilmeessä korostuu tuotteen makumaailma kohderyhmää puhuttelevalla tavalla: Valkiaa varten käsin luodut herkät, kauniit marjakuvitukset kertovat aidoista luonnossa kasvaneista marjoista.

Valkia Mustikkainen tarinateksti

Tarinateksti osa designia

Uudessa designissa tuotteen tarinaa kerrotaan paitsi kuvituksin, myös tarinatekstin avulla. Maun aitoa alkuperää korostava runollinen tarinateksti nivoutuu osaksi tuotteiden visuaalisuutta ja pakkausfasadien kuvitusta.

Laatua viimeistellyistä yksityiskohdista

Designiin syvyyttä ja mielenkiintoa tuovat harkitut yksityiskohdat. Käsin luodun kuvituksen lisäksi laatumielikuvaa rakennetaan erityisefektien avulla foliopainatusta hyödyntäen. Näin pakkausdesignistä löytyy yhä uusia ulottuvuuksia myös lähempää tarkasteltuna. Ota pakkaus käteen niin huomaat kuinka valo heijastelee pieninä, hopeisina pisaroina kuvituksen keskellä luoden satumaista tunnelmaa.

– Packdesign ID:n kanssa työskentely on luotettavaa ja ammattimaista. Nämä piirteet ovat ehdottoman tärkeitä sujuvan yhteistyön osalta ja aikataulussa pysymisen kannalta. Suunnitelmat ovat loppuun asti ajateltuja ja työt viimeisteltyjä. Packdesign ID tuntee pakkausten painatusmahdollisuudet erinomaisesti ja heidän kanssaan olemme aina saavuttaneet upean lopputuloksen kunkin projektin aikataulu- ja kustannuskehyksissä pysyen.

Juuli Vekkilä, Brand Manager, Pernod Ricard Finland

MUITA VASTAAVIA TÖITÄ

MiniRisk Pesuaineet Valkopyykki Graafinen suunnittelu

MiniRisk

Brändiuudistus hellävaraiselle mutta tehokkaalle pesuainebrändille

Henkel Norden